lördag 12 april 2008

Hur man får en nöjd kund (och lite Lyxfällan)

Den här veckan blev jag återigen imponerad av lensway. Jag har tidigare beställt mina linser av dem och förra lördagen la jag en beställning på ett antal nya linser. Min tanke vara då att jag under veckan, tidigast tisdag, skulle få mina linser. När jag kom hem från jobbet i måndags upptäcker jag en leverans från lensway. Trots att jag la min beställning mitt i en helg så hade jag linserna nästkommande vardag. Det kallar jag service! Detta var tredje gången jag beställde från lensway och jag har blivit lika imponerad varje gång. Tack vare den snabba leveransen tittar jag inte så mycket på priset. Jag gjorde det inför första beställningen och priset har inte förändrats alltför mycket sedan dess. Man kan säkert hitta bättre pris någon annanstans, men tack vare de snabba leveranserna väljer jag lensway!

I torsdags hade Lyxfällan premiär med Charlie Söderberg och Mathias Andersson som programledare. Jag tycker att det var ett kärt återseende, även om de flesta programmen är väldigt lika (det är någon eller några som skuldsatt sig och börjat lida av ekonomisk apati, sedan får de hjälp att ordna upp sin/sina ekonomi och sitt/sina liv). Det jag tyckte var bra med premiärprogrammet var att de verkligen visade på vikten av att ha målsättningar med sitt liv. Vad vill du med ditt liv och till vilket pris?

Inga kommentarer: