måndag 21 april 2008

SM-guld och försovning

Som ni kanske märkt har det inte kommit in något nytt inlägg här på ett par dagar. Detta beror på att jag varit nere i Stockholm tillsammans med mitt kära IKSU och plockat hem sm-guldet i innebandy. Vid sådana här tillfällen önskar jag att jag hade en sportblogg där man verkligen fick skriva av sig allt man känner just nu. Befinner mig i något slags glädjerus.

Detta glädjerus gjorde att jag försov mig idag. Min vän och kollega som jag samåker med till jobbet ringde mig 05:23 och undrade om jag fortfarande besökte John Blund. Jag skulle plocka upp honom 05:15. Jag flög upp ur sängen, tog på mig linserna, klädde mig, bredde en macka, plockade ut en matlåda ur kylen innan jag rusade ut. Kom till jobbet med en minut till godo!

Denna dag har jag alltså skrivit historia. Jag (plus några vänner och min syster) kan inte komma ihåg att jag försovit mig någon gång. Visst har det varit nära någon gång, men det har aldrig gått så långt som idag. Nu hann jag dock till jobbet ändå så det var ingen fara på taket.

Imorgon kommer ett mer "ekonomiskt" inlägg av mig, jag lovar. Tills dess kan ni läsa dessa fantastiska artiklar:

Innebandymagazinet - SM-guld till IKSU

DN - Iksu svenska mästare i innebandy
VF - Bildspel från IKSUs guldfest
VK - Makalös vändning - sen ägde IKSU hela natten
Innebandynytt - IKSU tog hem guldet

5 kommentarer:

Thomas sa...

Det var skönt att se dig på tvn med kostym! Teamleader ;)

Marcus sa...

thomas:
Ja, det är aldrig fel med lite tv-tid ;) Sen är det att vänja sig att vara i tv med kostym också, hehe :)

Unknown sa...

Grattis!

Marcus sa...

philip:
Tack!

Sjukpensionären sa...

Grattis..blir alltid så imponerad över alla framgångsrika människor här bland ekonomibloggarna. Lite bitter också (;

Fint att du behåller ödmjukheten samtidigt!