onsdag 12 mars 2008

Tillbaka i verkligheten

Nu har det tyvärr blivit långt mellan inläggen...

I helgen som var gifte sig min syster och jag åkte några dagar tidigare för att hjälpa till med förberedelserna inför bröllopet. Nu hade jag inte tillgång till internet under denna tid och kunde därmed inte skriva något inlägg. Sedan har jag haft fullt upp när jag kommit hem med jobb, innebandy och besök av vänner. Nog om det.

Jag tycker att jag är dålig på att få saker gjorda. Ofta har jag massa saker jag behöver göra och när jag har en ledig stund blir det många gånger att jag inte gör någonting. Detta gör då att jag många gånger får dåligt samvete. Därför har jag nu börjat göra en "att göra-lista". Rent praktisk har jag tagit en kalender jag inte använder och skriver där ner vad jag ska göra under morgondagen. Små som stora saker. Jag tror och hoppas att detta kommer att medföra att jag får mera gjort. När jag då gjort det som jag skrivit i kalendern kan jag med gått samvete se på tv, surfa eller göra något annat. Jag får göra en uppföljning och utvärdering av hur det går senare i bloggen.

Detta var allt för denna gången, jag får se om jag skriver imorgon. Jobbar 05:48-22:00 imorgon så det kan med andra ord bli lite tight om tid.

4 kommentarer:

Thomas sa...

Why dubbla skift? Why? :). Skönt du är tillbaka.

Unknown sa...

äntligen tillbaka i bloggvärlden!

S sa...

Poor thing. Vilken dödlig dag. Hoppas att det drygade ut kassan för att leva livet som riskkapitalist!?!

Marcus sa...

thomas:
För att snygga till siffrorna på kompbanken.

philip:
Ja, äntligen tillbaka! :)

s:
Ja, men jag har valt att jobba så mycket själv så jag ska inte klaga.