fredag 21 mars 2008

Fondkväll och mästerskapsrapport

I onsdags var jag och min gode vän Simon på en fondkväll, eller sparkväll som Avanza Bank anordnade. Det var en ganska trevlig tillställning där det bjöds på information om lite olika sparformer och fonder. Jag fick upp ögonen för kapitalförsäkringar. Har inte varit så insatt vad det innebär tidigare, men jag tycker att det låter som en spännande möjlighet. Jag kommer dock att vänta med att skaffa en eftersom jag inte ser någon vinning att ha en kapitalförsäkring nu när börsen inte är den stabilaste.

I fondmästerskapen går det väl inte jättebra. Var just inne och tittade till min placering och upptäckte att jag tappat 1651 placeringar den senaste dagen. Jag ligger nu på plats 3204. En bit upp till toppen med andra ord. Min portfölj (jag tävlar bara med en portfölj) innehåller följande just nu:

HQ Afrika 25,37 %
HQ Kinafond 24,86 %
HQ Rysslandsfond 49,95 %

Jag har ändrat mitt innehav, men det tar några dagar innan den går igenom, men jag presenterar min nya portfölj när den är klar.

Jag får passa på och önska er alla en glad och trivsam påsk!

5 kommentarer:

S sa...

Vet du vad?? JAG har en kapitalförsäkring. Tydligen har den tickat på sedan barnsben...

En smart far är ett bra spartips till helgens visdomsord!

Unknown sa...

JAG har också en kapitalförsäkring! Hos Avanza, av alla.

Miss Millionairess sa...

Hi, mycket battre an min 17,000:e plats da...

Marcus sa...

s:
Du är en stor ekonomisk förebild :)

philip:
Du slutar aldrig att förvåna ;)

miss millionairess:
Okej, det vänder nog för oss båda snart ska du se :)

Anonym sa...

hej!
mina fonder:
HQ obligationsfond ( nummer 178335)

Nordea Obligationsfond (nummer 648964)

ABN AMRO Obligationsfond Plus (nummer 554691)

AMF pensions Räntefond sverige (nummer 574293)

det är typ de enda som går plus just nu......(cirka 3% per fond)