onsdag 5 mars 2008

Nu får jag skämmas

Nu får jag ta och skämmas. Det har gått alldeles för lång tid mellan mina inlägg den senaste tiden. Jag skulle kunna skylla på (vilket jag också gör) att jag har mycket att göra just nu, att jag varit borta i helgen, att min syster gifter sig nu till helgen osv. Men men, istället för att grotta ner sig i det så ska jag blicka framåt!

Läste igår på ekonomisanerings blogg om utmaningen. Blev lite inspirerad av den att skrapa ihop lite extrapengar. Det jag funderar på att göra är att sälja en massa grejer som bara står och samlar damm här hemma. Jag kommer att använda mig utav tradera när jag säljer bort det jag inte behöver längre eftersom jag tycker det är en tjänst som fungerar bra. Jag vet inte hur mycket pengar jag kommer att få in ungefär på försäljningen då jag inte vet hur mycket saker jag har som jag kan tänkas sälja, men jag återkommer med uppdateringar i ämnet.

Kan avsluta dagens inlägg med ett roligt tips när det gäller försäljning. På Best of Blocket kan man titta på roliga annonser som legat ute på blocket. Man får sig ett och annat skratt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju så sjukt mkt småskräp,öh förlåt fina grejjer som står å drar damm...live the life,live tr.....

S sa...

Jag och P ska åka på loppis och där dra in stålars. Tydligen är det sjuk kommers i Vårberg, varje dag. Jag är redan nervös, men tror att det ska gå bra.

Vi ska bara ta och boka bord också...

Marcus sa...

anonym:
Haha, jaa... Du har helt rätt :) Mera "live the life..." ;)

s:
Nej, vad kul! Det skulle vara roligt att prova det någon gång. Förstår din nervositet...

Växla ner sa...

sälj på du, jag är faktiskt uppe i en ganska stor summa nu från tradera, men spar det till slutdatumet den 10:e
tack för reklamen förresten

S sa...

ja, nu får du VERKLIGEN skämmas! Nästan så man tror att du pensionerat bloggen...

Jag vet att du haft fullt upp, men ändå. Lev och må!!