onsdag 29 oktober 2008

Våndan över

Som många av er känner till flyttar jag och min kära fru under dessa dagar. Vi flyttar från en hyresrätt till en bostadsrätt. Nu har det precis varit besiktning av hyresrätten. Jag har varit lite orolig över att vi skulle åka på debitering. När vi flyttade in så fick vi flytta in cirka en vecka tidigare än vad kontraktet angav. I utbyte mot detta tog vi på oss att åtgärda några fel. Felen bestod av några skruvhål i vardagsrummet. Idag, ungefär en timme innan besiktningen strök jag på lite spackel och tänkte "det här kan aldrig godkännas". Men, hon som utförde besiktningen tittade på dem och godkände det. Jag kanske borde bli hantverkare. I övrigt var jag ärlig och trevlig vilket jag alltid tror är ett vinnande koncept.

Nu är det bara 2,5 timmar tills jag får nyckeln till nya lägenheten!