fredag 24 oktober 2008

Personliga rabatter

Härom veckan fick vi den sedvanliga bonuschecken från ICA. Denna gång fick vi även erbjudande på nio olika varor som vi brukar köpa. Dessa personliga rabatter är något som diskuterats i media senaste tiden. Många är det som tycker det är intrång på integriteten, medan andra är positiva till det. Personligen gillar jag det. Rabatterna är på varor jag handlar rätt ofta och kan jag då få bättre pris på dessa är det ett stort plus. Att ICA sedan har koll på vad jag handlar tycker jag inte gör något.

Vad fick jag då rabatt på? Jo, följande varor:

  • Kycklinglättkorv
  • Mexikanska kryddmixer
  • Basmatiris
  • Cous-cous
  • Ahlgrens bilar
  • Grovbröd med äpple
  • Matlagningsgrädde
  • Gräddfil
  • Morötter
Ni får dra era egna slutsatser om vad som brukar serveras ofta i vårat hem.

Läs mer om rabatterna:
ICA - Nya personliga erbjudanden
VK - ICA vet exakt vad du handlar

4 kommentarer:

Thomas sa...

Visste du om att Ahlgrens bilar säljer mest bilar i hela världen? De påstår det själva iaf. Du räddar jobben! Jag ser upp till dig.

Anonym sa...

hej!
ja, jag fick åxå personliga erbjudanden från ica..men eftersom nästan det enda jag har köpt på ica är micromat,va mitt personliga erbjudande just en microvågsugn.
vore bättre om coop eller willys kunde börja med samma grej....

S sa...

Alltså, människor som blir irriterade på ICA för att de samlar uppgifter om dem borde få sig en läxa:

ALLA FÖRETAG SOM HAR MÖJLIGHETEN ATT SPARA INFORMATION OM SINA KUNDER GÖR DET!

Sen är det inte alla som utnyttjar det, eller vågar utnyttja det. ICA ligger långt före sina konkurrenter helt enkelt. Jag tycker att det är skitcoolt! Sen, en sak till. Om du drar ditt kort i det som på fackspråk kallas MMK, dvs skärmen i butiken, och du inte får några erbjudanden -give me a call. I fix.

Marcus sa...

thomas:
Ja, jag har hört det. Alla kan vi bidra till att rädda jobb :)

anonym:
Okej, som att du inte redan skulle ha en mikrovågsugn om du nästan bara handlar mikromat. :) Vi får väl hoppas att andra apar efter ICA i detta.

s:
Kan du ordna så det blir vettiga erbjudanden i MMK:n? Det är ju nästan aldrig något man vill ha...