tisdag 14 oktober 2008

Sammanfattning av resan

Jag kom som sagt hem igår efter att ha varit i Schweiz i ungefär en vecka. Orsaken till min vistelse där var Europacupen i innebandy. Det var första gången jag besökte landet och det var väldigt trevligt. Schweiz är ett vackert land med en storslagen natur.

Det som hamnar på minussidan med landet är vägskyltningen och att det är sällsynt med ställen där man kan betala med Visakort. Trots detta blev det en bra resa. Ibland är det ju faktiskt på grund av sådana saker som en resa blir bra. Man får se och lära sig mycket när man kör fel och ofta blir det till ett trevligt minne.

En annan intressant aspekt var att jag var utan internet, förutom vid ett tillfälle, under hela resan. Såg heller ingen tv. Hade med andra ord i så stor koll på vad som hände runt om i världen. Fick dock något sms ibland om att börsen dök och även när Kaupthing gick omkull. Dock brydde jag mig inte alls så mycket om att jag var i avsaknad av internet. Man kan faktiskt klara sig utan det, även om det är skönt att vara uppkopplad igen.

Inga kommentarer: