fredag 17 oktober 2008

101

Nu har jag skrivit över hundra inlägg på min blogg. Detta är, som du kanske antagit av rubriken, det hundraförsta inlägget. Jag satt och tänkte tillbaka till tiden när jag började blogga (nu låter det som att det var väldigt länge sen, men det var det inte) och funderade på hur det hela började och hur den sedan utvecklades.

Det började med att jag blev tipsad av en kompis om bloggen Hur jag blev rik. Jag faccinerades över den bloggen och hittade snabbt andra ekonomibloggar. Vad var det då som jag fastnade för i dessa bloggar? Jo, det var den positiva inställning som alla bloggarna besatt. Det kändes som att jantelagen inte existerades hos någon av dessa och sådant fångar mitt intresse. Sedan fick jag nys om att binero gav bort domännamn och den adress jag registrerade var hurjagblevfattig.se. Detta mest för att göra en rolig anspelning på hurjagblevrik.se. Att jag skulle börja blogga under det namnet var aldrig tänkt från början, utan det kom senare när jag en dag satt på ett hotellrum (tror att det var i Göteborg) och inte visste vad jag skulle fördriva tiden med.

Sedan började bloggandet. I början la jag ner otroligt mycket tid på bloggen och jag försökte hitta på sådant som kunde komma regelbundet. En sådan sak var "Veckans spartips". Tanken med detta var att jag varje lördag skulle bjuda på ett spartips. Detta var en ganska rolig del, och jag tror en ganska uppskattad, men som jag efter nio gånger la ned. Kanske är det dags att jag tar upp det igen?

Jag sitter, eller egentligen så ligger jag, och funderar på vad jag egentligen har skrivit. Det har ju, de flesta gånger, handlat om ekonomi, men jag kan ändå inte förstå att jag skrivit över hundra inlägg. Jaja, hur som helst så tycker jag att det varit trevligt och stimulerande så här långt och jag hoppas att det blir minst hundra inlägg till.

2 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Jag får gratulera (: Har följt din blogg länge och den har varit bland favoriterna.

Marcus sa...

sjukpensionären:
Tackar! Åh, det var riktigt roligt att höra! :)