tisdag 28 oktober 2008

Köpläge?

Det har väl inte undgått någon att börsen rasar var och varannan dag. Just nu, medan jag sitter och skriver, har börsen backat 47,9 % i år. Frågan som många ställer sig är hur länge börsen kommer att fortsätta backa. Teorierna och åsikterna går isär, vissa menar att det nu börjar plana ut för att sedan vända uppåt, medan andra säger att raset bara har börjat. Jag har ingen uttalad åsikt om det hela, men jag tror ändå att det kan vara en idé att nu börja investera. Även om börsen fortsätter att backa en tid tror jag ändå att man gör, på några år sett, en god investering.

Just för tillfället känner jag inte att jag har tid och ork att analysera företag för att sedan välja att investera i dem, utan om det blir investering för mig blir det antingen i indexfonden Avanza Zero eller i något investmentbolag. Dessa alternativ är bra för sådana som mig som vill investera, men som ändå inte vill lägga ner en massa tid på analyserande.

Inga kommentarer: