måndag 12 maj 2008

Månadens fråga avslutad

För några dagar sedan blev månadens fråga avslutad. Frågan var "har du och/eller kommer du att fuska med deklarationen?". 48 personer svarade på frågan och 93 % (45 st) svarade nej på frågan och 7 % (3 st) svarade ja.

Jag trodde faktiskt när jag ställde frågan att det var fler som skulle svara ja på frågan. Dock är jag glad att jag hade fel då jag anser att man ska vara ärlig. Tror att det ligger något i devisen "ärlighet varar längst".

Själv svarar jag, som du kanske förstått, nej på frågan. Vill man tjäna/spara pengar finns det en mängd bättre alternativ.

Deklarationen för mig blev i år ingen krångligare historia, men det slutade att jag blev tvungen att betala 1015 kr. Jag tröstade mig med att tänka att jag inte betalat för mycket skatt under året och att jag hunnit få ränta på de pengar jag nu blev tvungen att betala in. Jag vet att det är lite larvigt att tänka så, men det känns otroligt mycket bättre.

Om några dagar kommer en ny fråga så håll ögonen öppna!

3 kommentarer:

S sa...

Jag fick tillbaka en hel del pengar jag. MEN, ett stort MEN. Säg den glädje som varar. CSN kräver tillbaka 6000 kr från mig eftersom jag varit duktig och tjänat för mycket pengar.

Pengar som jag skattat för. Skatten betalar mitt csn. Nu betalar jag tillbaka 6000 till csn. Känns lite märkligt.

Hela csn känns märkligt.

Marcus sa...

s:
Ja, den driftige ska straffas! Det är så man motiverar människor att jobba. Eller?

Som sagt, CSN är märkligt.

Unknown sa...

CSN är skumt.