fredag 3 april 2009

Inspringning

Tänkte bara säga det för att retas med vissa av mina läsare att jag just nu sitter och äter en matlåda. Hemma!

Har precis varit ute och provsprungit mina nya löparskor som jag skrivit om tidigare. Så otroligt sköna! Jag fullkomligt flög fram. Nu får jag dock inte springa för långt och länge med dem på en gång då de måste springas in så det fick bli en kort runda i lugnt tempo. Ikväll blir det ett kvalitetspass med mina gamla dojor.

Mina skor efter premiärturen

Nu ska jag äta upp min mat och sedan ta mig till skolan för att labba lite.

5 kommentarer:

Thomas sa...

Jag gillar inte labba. Det är tråkigt. Jag gillar inte heller att springa för det är jobbigt.

Däremot, kommer man kunna följa dig live på stockholm marathon? Det vore ju grymt att sitta i soffan med laptopen och dricka en java och hålla koll på dig. Det vore något!

Marcus sa...

Thomas:
Tur att det är jag som gör det och inte du då :)

Ja, jag tror det. Jag får väl lägga ut mitt startnummer innan det är dags för spektaklet.

S sa...

Herrejösses vilka långa skosnören! Tur också att de är gula. Om du då kommer vilse när du är ute och löper så kan man ju även använda det som signalement. Det är väl inte många skor som tillverkas med gula skosnören? Eller?

Marcus sa...

S:
Jag vet. De är sjukt långa. Dubbelknut krävs om man inte vill att snörena ska ta i marken när man springer. Har aldrig reflekterat över om det är ovanligt med gula skosnören, men när du säger det så kan jag inte komma på många skor jag sett med gula snören. En annan sak som är bra med snörena är att den är knottriga, (eller buktiga är kanske mer passande) vilket gör det lättare att dra åt dem ordentligt.

S sa...

Det var ändå tur att du skrev knottriga, för buktiga hade jag inte förstått! Maken sa att du kanske skulle haft såna skosnören som är som en knorr och "knyter sig själva".