tisdag 7 april 2009

Hur gjorde man förr?

Hur gjorde man när man inte hade Internet? Jag kom fram till det nu när jag satt och surfade och tänkte vilken enorm tillgång till information och fakta det är. Läste om återhämtning och vila i samband med träning. Hur skulle jag ha gjort om jag inte hade tillgång till Internet? Kanske hade jag fått traska iväg till biblioteket och låna böcker i ämnet. Var det så att man var mer planerad förr? Jag menar, nu kan man sitta och slösurfa och helt plötsligt hitta något intressant som man kan grotta ner sig i. Var man och slögick på bibliotek förr och hittade intressanta saker att läsa om? Nu är jag ibland fortfarande på bibliotek och tittar runt, men det går inte att jämföra med hur mycket och ofta jag använder mig utav Internet.

Kanske blev det ett flummigt inlägg det här, men jag hoppas att ni förstår ungefär vad jag menar.

2 kommentarer:

slantar sa...

visst förstår jag vad du menar,jag har själv tänkt så angående mobiltelefonin,hur gjorde man när de inte fanns.
idag blir jag nästan stressad av att kunna bli nådd hela tiden,så ibland får mobilen ligga hemma!

Marcus sa...

slantar:
Jag vet, sjukt egentligen när man tänker på det. Klokt (och modigt) att våga lämna mobilen hemma.