tisdag 17 mars 2009

Trött

Sitter vid datorn och är rätt trött. Detta beror på två saker:

1. Linköping-Skellefteå. Så otroligt spännande. Att det skulle krävas en sjätte period innan den avgörande pucken kunde segla in i mål. Jag som aldrig varit ett Skellefteå-fan hejade faktiskt på de gulsvarta för första gången i mitt liv. Var det tack vare detta extrastöd som de kunde bärga segern? På grund av den utdragna matchen somnade jag senare än beräknat.

2. Morgontidningen måste ut! Jag gjorde debut som tidningsutdelare. Ingen glamour, bara frisk luft och en massa tidningar.

Dessa två faktorer gör att jag nu sitter och är trött plus att jag har lite huvudvärk, men det är ingen större fara för det. Det går över!

Idag ska jag försöka plugga lite grann, har inga lektioner utan ska försöka vara duktig på egen hand. Min svåger ska även komma förbi och tapetsera en fondvägg. För er som sett min lägenhet så är det väggen bakom kyl och frys som ska få sig en ny tapet. Och om någon undrar så är det tapeten en easy up. För mig blir det verkligen easy up. Jag tittar på medan det sker och sedan bjuder jag på mat. Easy up.

3 kommentarer:

Thomas sa...

:) du kan låna min tapetmaskin om du vill. Kanske lite overkill på en fondvägg.

Har du alltså fått nytt jobb!? Gratulerar! Själv blev jag uppsagd idag efter 7 års trogen tjänst. Men skall bli skönt att slippa.

S sa...

Easy Up är verkligen da shit! Säger jag som verkligen har blivit en inbiten renoverare!

Marcus sa...

Thomas:
Tack, men tapeten sitter på väggen nu!

Japp, nytt jobb. Dock långt ifrån heltid, men alltid något.

S:
Ja, jag såg att ni gjort mycket fint med fototapeten! :)