måndag 30 mars 2009

En liten lapp

Jag är precis hemkommen från slutprov i Företagsekonomi A och ett träningspass. När jag stod i hissen på väg upp till min lägenhet såg jag en lapp ligga på golvet. Det visade sig vara en handlingslista och jag tycker att det var så fantastiska saker som var uppskrivna på den att jag bara var tvungen att skriva dem här.

Detta stod på inhandlingslistan:

Pan pizza 8 pack (detta stod med röd text, förutom åttan som var blå med röd skugga. Övrig text på lappen var kulspetsblå)
Chips
Popcorn
Smör
Pålägg
Små godis
Tulpaner

Helt fantastiskt! Gissa om jag blev sugen både på Billys flott, chips, popcorn och smågodis (eller "små godis" som det stod på lappen) nu efter ett träningspass. Men, men, det får bli makaroner och köttbullar för min del. Eller köttbullar och makaroner. Vi får se.

7 kommentarer:

S sa...

Det måste ha varit en lapp från helgen!

Marcus sa...

S:
Jag misstänker det jag med. Eller från någon som bara vill ha en trevlig måndag :)

En fråga man också kan ställa sig är om den tappades innan eller efter personen i fråga kom till affären. Om den tappades innan, undra vad som då inhandlades.

Martin för framtiden sa...

Haha, det där ser ut som något jag kunde ha hittat i en av påsarna efter att vi varit och storhandlat förr i tiden.

Då var det ingen struktur någonstans och vi tog allt det vi ville ha just då (fast PanPizza köper jag aldrig, bluä!)

gardens sa...

bullar med makaroner,eller varför inte skippa det helt och göra en tacogratäng:
1burk cremefraiche
1burk philadelphia200g
400g köttfärs
kryddor
ost

blanda fraiche och philadelphia i ugnsformen.
häll över den kryddade och stekta köttfärsen.
häll på riven ost.
in i ugnene 200grader 25 minuter.
under tiden den är i ugnen gör du en sallad och citronvatten.
god middag i sann LCHF anda!!

Marcus sa...

Martin för framtiden:
Jag tror nog många har hittat sådant i sina påsar. Extra lätt hänt är det när men inte planerat vad man ska köpa. Det som var roligt med detta inköp var ju att allt verkar ha varit planerat, men som sagt, den var nog från helgen.

gardens:
Lätt gott. Får nog ta och prova det någon gång.

Clemens Winkler sa...

Planerad synd är som bekant dubbel synd...

Marcus sa...

Clemens Winkler:
Ehm, jasså? Jag ser dock inte synden i detta sammanhang.