torsdag 12 mars 2009

Detta har hänt

Den 9 december 2008 kom jag på mig själv att jag slutat blogga. Efter ett tag kom inspirationen smygande, men det dröjde ända tills den här veckan innan jag beslutade mig att börja blogga igen. Dock ska jag hålla det på en rimlig nivå. Kanske blir det en väldigt spretig blogg, kanske inte. Det känns iallafall bra att vara tillbaka.

Vad har hänt sen sist då? Jo, jag jobbade som många vet som montör på Volvo Lastvagnar och blev under hösten varslad och uppsagd. Jag fick besked om att jag skulle få jobba till och med den sista mars, men då i december erbjöd företaget att man kunde ansöka om ett avgångsvederlag om man gick redan den 18 december. Jag nappade på det erbjudandet då det i princip var samma pengar som om jag jobbat kvar. Den 18 december lämnade jag alltså in mina arbetskläder och stämplade ut för sista gången. Måste ändå säga att det kändes lite vemodigt. Visst, jobbet i sig kanske inte var det mest upplyftande, men jag trivdes ändå väldigt bra. Jag hade fantastiskt härliga kollegor och vi hade en bra gemenskap på jobbet. Vad har jag då tagit mig för nu? Min första tanke var att jag skulle börja jobba, men då slog tanken mig att jag kanske vill plugga vidare. Jag valde därför att hoppa på lite komvuxstudier för att läsa upp den behörighet jag saknar för högskolestudier. Jag läser nu Fysik B och Företagsekonomi A och försöker samtidigt komma på vad jag egentligen vill. Jag är inne på börja någon utbildning till hösten, men vad vet jag inte.

Det var allt för den här gången, men nu är jag iallafall igång med bloggandet igen! :)

6 kommentarer:

S sa...

JIHOOO!!!

Thomas sa...

Företagsekonomi A, härligt! Fysik B, sådär. Du vet att du vill vara din egen och tjäna fett med stålar. Ta steget.

Philip sa...

YES! Han bloggar!!

Marcus sa...

s:
:)
Thomas:
Ja, det ligger någonting i det du säger. Dock kan nog utbildning vara klokt.
Philip:
Ja, jag tror det knappt själv :)

Anonym sa...

Trevligt att ha dig tillbaka ;)

Har själv funderat att hoppa på någon utbildning till hösten.

Hoppas du kommer på vad du vill göra :)

Marcus sa...

Destinationmiljonär:
Det är skönt att vara tillbaka! :)