onsdag 18 mars 2009

Droppande kranar

Det var länge sen jag hade ett konkret spartips. Detta dök jag bara på nu när jag satt och slösurfade. Detta gäller dem som betalar för sitt vatten. Har man en droppande kran ska man se till att byta packningar på den då en droppande kran kan läcka en hel liter per timme. Det blir alltså 24 liter per dygn och 8760 liter per år. Det är en del vatten det.

Läs mer om det här: VK.se - Laga kranen - Spara pengar och miljö

Ps. Självklart ska man se till att ha en kran som inte droppar även om man inte betalar för vattnet. Det som är bra för miljön är bra för dig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar igen. Hur går det med ditt sparande? Har du stoppat undan lite under madrassen eller aktier kanske?

Mvh

Thomas sa...

Tja. Hörde att jobbet inte var för dig (din kortaste anställning?). Vad hände?

Marcus sa...

Finansgeniet:
Jag har allt i madrassen. :) Närå, jag ligger ungefär 50/50 i aktier/sparkonto. Nu kan man dock börja diskutera om det är så klokt när inlåningsräntorna börjar vara låga.

Thomas:
Kände att jag inte skulle klara studierna lika bra med en sådan dygnsrytm. Sedan är det annat på gång... Stordåd ;)

S sa...

Vår kran droppar minst två liter i timmen. Det är jag helt övertygad om. Men vi jobbar på problemet. I sommar finns väl en helt ny kran helt enkelt.