lördag 23 februari 2008

Veckans spartips. Nummer 5

Jag hinner inte längre med. Var tar dagarna vägen egentligen? Nu är det snart slut på denna lördag och på lördagar brukar jag komma med ett spartips. Man säger att tiden går fort när man har roligt. Jag måste alltså ha väldigt roligt då tiden går väldigt fort! Jaja, här kommer iallafall ett spartips som passar in under kategorin "många bäckar små..."

Dagens spartips handlar om att vara trogen. Med det menar jag att man till exempel handlar all mat från en och samma kedja samtidigt som man är medlem där och då får bonus som sedan resulterar i pengar (eller ja, bonuscheckar). Ofta rör det sig inte om mycket pengar, det är någon procent av det totala beloppet man handlat för som man får tillbaka. Ofta går detta att tillämpa på de flesta produkter man köper. Mat, bensin, kläder med mera.

För en månad sen var jag faktiskt med om en situation där jag fick se att det lönar sig att vara en trogen kund. Jag skulle köpa en rock och tack vare att jag handlat en hel del andra kläder på samma affär tidigare blev priset för rocken 150 kr. Nu bör det tilläggas att rocken även var på rea, men nypriset var 2500 kr. En ganska bra deal för mig med andra ord.

Som sagt, många bäckar små, men plötsligt har det blivit en å....

Inga kommentarer: