lördag 19 juli 2008

Kom och köp

Igår kom jag hem från mina föräldrar där min syster sedan i onsdag bedrivit loppis. Jag ville självklart ha ett finger med i det hela och ordnade därför med korvförsäljning. Det hela var mycket trevligt, även om min korvförsäljning inte gick lika bra som syrrans loppis. Jag gick iallafall inte minus på kalaset utan gjorde en grym vinst på ungefär 60 kr. Nu var det inte för de grymma pengarna jag sålde korv, utan mer för att det kändes som ett roligt litet inslag.

Mitt fina korvstånd, baljan till höger var kyl för läsken

Loppmarknad är för övrigt något som jag tycker att fler borde passa på att anordna om de har möjlighet till det. Det är ett trevligt sätt att bli av med gamla saker som man inte längre vill ha eller behöver. Man får träffa rätt mycket folk och det blir faktiskt en hel del pengar. Har man inte nog med saker själv kan man prata ihop med grannarna och ha en gemensam loppis. Detta är inte minst bra för grannsämjan.

Är det någon av er som har några erfarenheter från någon loppis?

5 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Ser trevligt ut. Själv är man nog lite blyg för att stå och sälja saker men det är säkert ett bra sätt att bli av med gamla prylar och tjäna lite extra pengar.

60 kr är inte att förakta heller (:

Marcus sa...

sjukpensionären:
Det var trevligt också. Nu var loppisen i byn där min mamma och pappa bor vilket gjorde att de flesta kunderna var "känt" folk.

Absolut, 60 kr är fina pengar ;)

Miriam sa...

Loppis är socialt, ungefär som att cykla:)

Marcus sa...

miriam:
Du och dina citat... :)

Unknown sa...

Jag önskar jag hade varit där!