lördag 5 juli 2008

Fråga avslutad

För några dagar sedan blev den fråga jag hade här på bloggen avslutad. Den här gången handlade den om hur mycket pengar man lägger på mat varje månad. Totalt så svarade 32 personer på frågan och de allra flesta (14 st eller 43 %) av de svarande lägger 1401-2100 kr på mat varje månad. Näst vanligast var alternativet 701-1400 kr per månad och det hade 12 personer (37 %) svarat. Fem personer (15 %) lägger 2101 kr eller mer på mat varje månad och bara en (3 %) lägger 0-700 kr på mat.

I mitt hushåll, som består av två personer, lägger vi cirka 1000 kr på mat per person och månad. Nu under sommaren har vi dock sagt att matbudgeten kan stiga med så mycket som 25 % (till 1250 kr per person) eftersom det blir rätt mycket grillning och lite mer mat "ute".

I övrigt tycker jag resultatet var ganska väntat. Blir dock väldigt imponerad över det hushåll som lägger 0-700 kr på mat per person och månad.

Nu ska jag lägga mig för att sova en stund.

1 kommentar:

Nyckeltalsmannen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.