tisdag 3 juni 2008

Ständig förmiddag

Jag jobbar, som en del av er kanske känner till, tvåskift. Det innebär att jag ena veckan jobbar förmiddag (05:48-14:30) och andra veckan eftermiddag (14:30-24:00).

Det har sina för- och nackdelar att jobba skift. Den största nackdelen är när jag jobbar eftermiddag. Mitt sociala liv blir lätt lidande eftersom många jobbar eller studerar på dagen och har då inte tid att umgås. En fördel med att jobba eftermiddag är att jag hinner lägga mer tid på till exempel bloggen eller träning. Om jag dock var tvungen att välja att bara jobba ett utav skiften skulle valet självklart bli att jobba förmiddag. Visst är det tidiga mornar, men det är väldigt skönt att komma hem just före tre och ha hela eftermiddagen och kvällen framför sig.

Från och med vecka 25 och fram till semestern (som infaller vecka 29) kommer jag att jobba ständig förmiddag. Detta på grund av att motskiftet kommer att vara lite folk under sina förmiddagsveckor och då behöver förstärkning. Det känns mycket bra att jag får göra det. Ska bli riktigt skönt med härliga sommarkvällar och fotbolls-EM!

6 kommentarer:

Thomas sa...

Tränar du? :)

S sa...

Jag säger så här: Till det tar vi en öl och Rami Shaaban!!

Marcus sa...

thomas:
Du skulle bara veta! Jag är i mitt livs form just nu. Maraton nästa år. Springer du med mig?

s:
Ja, det är ett frimodigt namn... :)

Rikframtid sa...

Jag tycker att det är skönt att ha varierande arbetstider, man hinner så olika saker, annars är det alltid en och samma sak som blir försummad :)

Anonym sa...

Du kan inte ge oss mer information om hur mycket sparat du har osv? Det vore kanske att höja bloggen och göra den ännu mer intressant på något sätt? Så man lixsom får se dina pengar växa i siffror.

Marcus sa...

rikframtid:
Absolut, varierande arbetstid är bra. Dock skulle jag vilja ha större variation än det tvåskift som jag nu jobbar. Skulle gärna jobba natt var tredje vecka eller liknande.

anonym:
Det skulle jag kunna och jag har funderat på det, men jag kommer inte att göra det. Känns inte som jag vill det då jag inte är anonym bloggare. Sedan sparar jag de mesta av mina pengar i dagsläget på sparkonto och då händer det inte så mycket med pengarna. Kanske kommer det dock mer om mina tankar om placeringar på börsen vid senare tillfälle.