tisdag 10 juni 2008

Gör det själv

Jag skrev i ett tidigare inlägg om att man ska hitta potentialen i det man har i sitt hem. Att i stället för att slänga och köpa nytt kan man kanske måla om, klä om eller genom någon annan åtgärd få ens möbler att kännas nya, fräscha och mer up to date. Detta inlägg berör lite av det.

Det är nämligen så att min lägenhet äntligen fått sig en sänggavel! Den tillverkades i helgen när jag var och hälsade på mamma och pappa. Pappa hjälpte mig (eller egentligen var det jag som hjälpte pappa) att tillverka en finfin sänggavel. Nu återstår det bara för mig att montera in högtalare i den. Högtalarna kommer inte att synas utan gömmas bakom tyget. Man kommer alltså bara att höra musik utan att veta var den kommer ifrån.

Nu har vi bara ett temporärt tyg, det blir ett annat så småningom


Vad vill jag nu ha sagt med detta? Jo, genom att göra saker själv kan man spara mycket pengar. Detta gäller allt från sänggavlar, till att laga egen mat, till att, ja, you name it. Sedan är det roligt och väldigt lärorikt att göra saker och ting själv.

Har du några erfarenheter av att göra saker istället för att köpa en färdig produkt?

8 kommentarer:

Unknown sa...

På OK har dom Gör Det Själv-hallar. Jag var inte så bra på att meka med bilar, upptäckte jag.

Marcus sa...

philip:
Ja, jag har själv fått samma upplevelser från dessa hallar... :) Men jag klarar att byta olja och filter på bilen. Förresten, du har väl en tjej som kan det där med bilar i GDS-hallar?

Miriam sa...

Vad fint det blev!! Ikväll ska jag, som ett led i något större, plocka fram symaskinen. Fast först ska jag se en film om hur man bygger hus. Gör det själv.

S sa...

ÅHÅ! Så städat.

S sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marcus sa...

miriam:
Tackar! Lycka till med arbetet i både det lilla och i det stora.

s:
Ja, man ska aldrig upphöra att förvånas... ;)

kommentaren är borttagen:
Tråkigt att din kommentar är borttagen.

S sa...

Kommentaren borttagen är min borttagna kommentar. Råkade posta min två gånger!

Dessutom är jag GRYM på GDS-hallar. För att inte tala om bilar.

Det blev för övrigt väldigt fint också, med sänggaveln!

Marcus sa...

s:
Okej :) Då förstår jag!

Vi känner oss också nöjda med gaveln!