fredag 25 januari 2008

Bloggtips

Idag tänkte jag ägna några rader till en blogg som jag regelbundet läser. Bloggen är ingen mindre än hurjagblevrik.se. Bloggen drivs av Jakob som är 27 år gammal och som bor i Uppsala. Det är tack vare Jakobs blogg som jag fick upp ögonen för vilka möjligheter det finns för en människas privatekonomi. Ni som läst mina tidigare inlägg vet också att namnet på min blogg är en liten anspelning på Jakobs blogg.

Hurjagblevrik.se är troligen den mest populära av alla ekonomibloggar. November förra året hade bloggen 18500 besökare enligt Jakob och jag gissar att den ökar ständigt.

Bloggen sammanfattas ganska bra i sin rubrik ”Hur jag blev rik – ekonomi, entrepenörskap, sparande och investerande”. I bloggen får vi följa Jakob på hans resa till ett ekonomiskt oberoende liv och detta tänker han uppnå genom just entrepenörskap, sparande och investerande. Varje månad ger Jakob en sammanställning av sin ekonomi i hur den utvecklats. Detta är ett spännande och roligt inslag.

För den som är ute efter inveseringstips och nästa stora börsklipp är inte Jakobs blogg den blogg man ska läsa. Vill man däremot få inspiration och fyllas med framtidstro för sin ekonomi är Jakobs blogg optimal. Bloggen andas en positivitet som smittar av sig till läsaren. Jakob har lärt sig att se möjligheterna och inte hindren.

Jakob driver även en aktiv dialog med sina läsare genom kommentarsfunktionen i sin blogg vilket är väldigt positivt och trevligt.

Jag är övertygad om att Jakob kommer att lyckas med sitt mål och jag rekommenderar dig starkt att läsa hans blogg regelbundet så att även du får smittas av Jakobs positivitet!

Länk till bloggen: Hur jag blev rik

Imorgon inleder jag en ny del i min blogg, nämligen ”Veckans spartips”. Jag hoppas detta ska vara givande för mina läsare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en utav mina favoritbloggar också!

Bryggarn' sa...

Jakob var den som fick fart på mitt sparande ordentligt också :)
Det framgår tydligt i mitt första inlägg på Vägen ut ur ekorrhjulet

Lycka till med din blogg!
/Markus

Marcus sa...

anonym och markus:
Ja, vi har Jakob att tacka för mycket! :)

Anonym sa...

hej!
läs gärna min blogg:
den heter ekonomiskt sinne och är nu flyttad till familjeliv
här är den:

http://www.familjeliv.se/Bloggar-7-10/b89049.html