onsdag 13 augusti 2008

Ny lägenhet

Igår var jag och frugan och tittade på en lägenhet som kommer att bli vårat hem i slutet på oktober. Det är så att vi köpt en lägenhet som håller på att byggas och igår var första gången som vi fick komma in och titta på hur den såg ut. Det var en härlig känsla att få kliva in i den och se sig omkring. Jag kände mig faktiskt som hemma när jag stod där, vilket förhoppningsvis betyder att jag kommer att trivas där när det blir dags att flytta in.

Den ekonomiska situationen kommer att ändras något nu när köper lägenheten och därmed behöver låna pengar. Vårat sparande kommer att minska då vi kommer amortera rätt mycket på lånet då vi båda är förespråkare av att leva skuldfritt. Du kan läsa mer om mina tankar angående skuldfrihet här. Vi har inte kommit fram till ännu hur mycket vi ska amortera och hur mycket vi ska spara och den procentuella skillnaden däremellan. Kommer troligtvis att redovisa detta när det är bestämt.

Avslutar dagens inlägg med två bilder rörande lägenheten.

Planlösningen


Köket som saknar spis just nu

3 kommentarer:

Unknown sa...

GRYMT!!

Anonym sa...

Såg ju riktigt trevlig ut, hoppas att flytten går bra :)

Anonym sa...

fin lya!!