tisdag 12 augusti 2008

Hej vardag

Nu är min semester över och jag har hunnit jobba två dagar. Inledningen har dock varit väldigt soft vilket varit skönt. Nu ska mitt bloggande bli lite mer frekvent då jag tycker att det är lättare att blogga när man lever med vardagar som innehåller lite mer fasta rutiner.

I söndags när klockan tickat mot kvällstimmarna bestämde sig jag och min fru för att istället sucka över att behöva gå upp och jobba dagen efter så firade vi det. Vi käkade godis och glass och gladde oss över att vi båda har ett jobb att gå till. Nu kan ju det verka en aningens befängt att göra som vi gjorde, men jag tror många gånger att vi behöver ändra på vår inställning till saker och ting. Istället för att se det negativa får man försöka se det positiva. Sedan är det ju trevligare, enligt mig, att äta godis och glass för att man firar något istället för att tröstäta för att man tycker synd om sig själv (trots att det inte är det).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju ett bra sätt att få bort den jobbiga känslan av att man måste upp dagen därpå :)

Sen är ju att jobba något positivt också då man får pengar och träffa arbetskamrater. :)

Marcus sa...

destinationmiljonär:
Absolut! Det fungerade perfekt för oss så det lär vi fortsätta med.

Miriam sa...

Fantastisk inställning!!! Kan vi vara släkt eller nåt?:)